10 girişimden 9’u başarısız oluyor

İş dünyasının dinamikleri ekonomik ve politik şartlara bağlı olarak her geçen gün değişirken, yeni kurulan teşebbüslerin ağır rekabet dünyasında ayakta kalması ve pazara tutunması gün geçtikçe zorlaşıyor.

O denli ki dünyada her yıl 305 milyon teşebbüsün kurulduğu hesaplanırken, bu işletmelerin kâr elde ederek gelişme kaydetmesi için inovasyon, teknoloji, pazarlama ve finans idaresi üzere alanlarda stratejiler oluşturması gerekiyor.

Erken aşamadaki şirketleşmemiş girişimlerin gelişmesi için 6 aylık ön kuluçka programı hazırlayan e-ticaret platformu ikas ve İstinye Garage Incubation Hub, girişimcilerin başarılı olmalarının yollarını açıkladı.

10 TEŞEBBÜSTEN DOKUZU BAŞARILI OLAMIYOR

Globaldeki teşebbüslerin sayısı her yıl katlanarak artarken, Embroker’ın paylaştığı istatistikler sırf 2022’de 5 milyon yeni işletmenin kurulduğuna işaret ediyor. Lakin bu teşebbüslerin birçoğu iş dünyasının dinamiklerine ahenk sağlayarak tam teşekküllü bir şirkete dönüşemiyor ve 10 teşebbüsten dokuzu başarısız oluyor.

Öte yandan teşebbüslerin yüzde 20’si de bir yıl içinde kapanırken, her 5 teşebbüsten sırf ikisinin kâr edebildiği kaydediliyor. Dünya çapındaki başarılı işletme sahiplerinin yüzde 82’si ise bir şirketi yönetmek için yanlışsız tecrübe ve niteliklere sahip olunması gerektiğini vurguluyor. Pekala bu maharetlerin ortasında neler bulunuyor?

YENİ FİKRİ OLAN DEĞİL, YENİLİKÇİ TEŞEBBÜSLER BAŞARILI OLUYOR

Girişimler, belirli bir eser ya da hizmeti pazara sunarak tüketicilerin muhtaçlığını karşılamayı amaçlayan genç işletmelerdir. Lakin bu teşebbüsleri ayakta tutmak ve başarıyı istikrara kavuşturmak için çeşitli mevzularda daima olarak gelişme kaydetmek kritik bir ögesi oluşturuyor.

Yenilikçi olmak: Bir teşebbüsün pazara tutunması için başlangıç fikrinin yeni olması mecburî değilken, yenilikçi bir misyon edinmek çok kıymetlidir. Zira tüketici alışkanlıklarının süratle değiştiği günümüz şartlarında eser ve hizmetlerin özelliklerini güncelleyerek mevcut ve potansiyel müşterilerin problemlerine karşılık üretebilmek ilerlemenin en temel basamağıdır.

Strateji oluşturmak: Kesim fark etmeksizin, bir teşebbüsün belli bir ivmede yükselmesinin ve pazarda yer edinebilmesinin birincil şartı amaç belirleyerek bu doğrultuda strateji oluşturmaktan geçer.

Yeni kurulan bir işletme için birinci ayları ya da yılları kapsayan stratejiler oluşturmak ve bunlara bağlı kalmak, kaynakların hakikat kullanılmasına kapı ortalar. Ayrıyeten girişimcilerin çevikleşmesini sağlayarak mümkün aksaklıklar karşısında etkilenme oranını en aza indirir.

İş ağı kurmak: Yeni kurulan bir işletmenin faaliyet gösterdiği pazarda yer edinmesinin yegane anahtarı geniş ve sağlam iş ağı oluşturmaktır. Hem kendi bölümü hem de farklı dallardaki oyuncularla işbirliği yapmak, yeni projeler geliştirmenin önünü açarak daha geniş kitlelere hitap etmelerini mümkün kılar.

Finansal akışı sürdürmek: Teşebbüsçü bir şirketin temelini atarken sermayeye sahipse finansal dayanağa gereksinim duymayabilir. Lakin bu şirketin kaynaklarını hakikat kullanabileceği manasına gelmez. Zira bir işletmenin finans akışını sürdürmesi için bütçe idaresi konusunda yetkinleşmesi gerekir.

Sürdürülebilir bir teşebbüs yapısı inşa etmek için mali performansı bilgiye dayalı bir halde ölçebilmek, içgörüler oluşturarak çeşitli senaryolara uygun risk haritaları oluşturmak, finansal tahlil yaparak sarfiyat kalemlerini belirlemek kritik bir ehemmiyet taşır.

Liderlik edebilmek: Bir teşebbüsün büyümeye başlaması, kuşkusuz yeni grup üyelerine duyulan gereksinimi artırır. Fakat bir gruba sahip olmak, teşebbüsü muvaffakiyete ulaştırmayabilir. Zira her teşebbüs sahibinin liderlik marifetlerine sahip olması mümkün değildir.

Ekip üyelerinin şirkete yararlı olabilmesi için girişimcilerin grup üyelerinin yeteneklerini gerçek alanlara yönlendirebilecek, motive edebilecek, onların maksatlarına ulaşmalarında öncü olabilecek, tüm çalışanları bütüncül bir halde organize edebilecek yetkinliği edinmeleri gerekir.

Girişimciler için altyapı takviyesi sunan e-ticaret platformu ikas ve İstinye Garage Incubation Hub’ın müracaatları şimdi açılan ön kuluçka programı da tam olarak bu noktada girişimcilerin gerçek maharetler edinmesi için birçok mevzuda eğitim içeriği sunuyor.

Girişimciliğin yalın startup, tasarım odaklı düşünme, sürdürülebilir büyüme üzere temellerini bahis alan uçtan uca eğitimlerle iş fikirlerini güçlendirmelerini sağlayarak şirketleşmelerinin önünü açıyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir