Gayrimenkul hedefi global marka olmak

EKONOMİ SERVİSİ – Türkiye’nin kalkınması için memleketler arası markalar üretmesi gerektiğini söyleyen Nef Yönetim Kurulu Lideri Erden Timur, “Türkiye’deki herkesin birbirini yurtdışında iş yapmaya teşvik etmesi lazım. Yalnızca birbirimize iş yaparak büyüyüp katma paha sağlayamayız” dedi.

Erden Timur iktisat basınıyla bir ortaya geldiği buluşmada gayrimenkulde memleketler arası çok marka bulunmadığını lisana getirdi. Nef’in 7’nin üzerinde ülkede faaliyet gösterdiğini belirten Timur, Nef Küresel çatısı altında şu anda Miami’de 2200 konut için 3 arazi alıp yatırıma başladıkları bilgisini verdi. Timur’un anlattıkları özetle şöyle:

“Birçok ülkede olduğu üzere Amerika’da da konut arzında külfet görüyoruz. Enflasyonist periyotlarda dünyada her vakit gayrimenkul öne çıkıyor. Yurtdışı projelerimizin yüzde 80’inden fazlası kiralanabilir proje. Globalde satmak için proje geliştirmiyoruz. Lokal ortaklarla çalışıyoruz.

Gayrimenkulde memleketler arası marka yok. Amerika’da en büyük geliştirici en fazla dört eyalette iş yapıyor. Hacmi bu kadar büyük bir sanayi olup da dünyanın her yerinde hizmet verebilen bir marka yok. Türkiye’nin kalkınması için memleketler arası marka üretmesi gerekiyor. Markalar Batı’ya gidip rekabet etmeye çekiniyor. Türkiye’deki herkesin birbirini yurtdışında iş yapmaya teşvik etmesi lazım. Yalnızca birbirimize iş yaparak büyüyüp katma paha sağlayamayız.

Miami’de 2200 konut için 3 arazinin satın alımını tamamladık ve yatırımına başladık. Burada kiralık konut projesi geliştiriyoruz. Bir yılda 6000 üniteye ulaşma ve 5 yıl içinde ABD’de 10.000 ünite kiralık konut geliştirme gayemiz var. Toplam yatırım bedeli 2.2 milyar dolar olacak.

Amerika’da dördüncü projemize başladık. Brooklyn’deki birinci projemiz bitti, ikincisine başladık. Londra’daki çalışmalarımızı finalize ediyoruz. Almanya’da Menheim, Hannover ve Stutgart lokasyonlarındayız. Kazakistan Almatı’da ikinci projenin hazırlıkları devam ediyor. Dubai’de üç başka lokasyonda yeni projeye başlıyoruz. Amerika’da Austin ve Florida’da projelerimiz olacak. Los Angeles’da kent merkezinde bir proje geliştiriyoruz.

Amerika’da Florida’da 54 bin öğrencinin bulunduğu alanda Novu yapıyoruz. Yeni jenerasyon öğrenci konutları halinde uygulayacağız. Akabinde İngiltere, Almanya ve Dubai hayata geçecek. Kaliforniya’da Coachella’da 200 dönüm arsa aldık. Bunun bir kısmını arsa olarak satacak, yüzde 60’ında ise villa üreteceğiz.”

‘Kazandığımızı Türkiye’ye yatırmaya devam ediyoruz’

Bu sene yaklaşık 25 milyar liralık varlığa ve 13 milyar liraya ulaşan öz kaynağa sahip olduklarını lisana getiren Erden Timur şunları söyledi:

“Son iki yılda aktiflerimiz dört kat büyüdü. Gelirimizin yüzde 70’i yurtdışı çalışmalarımızdan geliyor ancak kazandığımızı da buraya yatırmaya devam ediyoruz. Yurtdışında geliştirdiğimiz iki lojistik gayrimenkulden kaynaklı getiri ile burada 27 milyon arsa yatırımı yaptık. Türkiye’de yatırımlarımıza devam edeceğiz, yeni lansmanlar planlıyoruz.

Yurt içinde değişen talebe ve alım gücünde yaşanan erozyona yönelik iki yıl evvel Nef Arsa’yı geliştirdik. İki yılda 3.5 milyon metrekare arsa sattık. 2021’de ciromuzun yüzde 12’si yerden geliyordu. Şu anda bu oran yüzde 34’e çıktı. Şimdiye kadar Kırşehir, Kırklareli, Ilgaz, Çanakkale, Eskişehir, Balıkesir, Kocaeli ve Sakarya’da imarlı arsa geliştirdik. Tabiatın içinde kaybolan meskenler tasarlıyoruz. Assos Behramkale’de, Bayramiç Kazdağları’nda ve Urla’da da bu konseptte projeleri lanse edeceğiz.

Londra ya da New York’ta halka arz olarak dünya arenasındaki Türk şirketi olma maksadımız var. Bunun için yurtdışı projelerde muhakkak bir bilanço büyüklüğüne ulaşmayı bekliyoruz. Bir gayrimenkul ve teknoloji şirketi olarak halka açılmak istiyoruz. 3 sene sonra sanayi ve teknoloji manasında yeni yatırımlarla halka arz planımızı hayata geçireceğiz.”

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir