İnternet ve toplumsal medyanın yükselişiyle, ofis ortamlarında kullanılan lisan ve jargonlar da değişti. Yapılan bir araştırma, çalışanların hoşlanmadığı ofis tabirlerini ortaya çıkardı.
Sanal kurulan bağlantı yolları her geçen gün tesirini artırırken ofis ortamında da giderek daha fazla çalışan, istemediği birçok söz öbeğine maruz kalıyor.
Buradan yola çıkan CV Maker isimli bir web sitesi de, 4.500’den fazla kişinin katıldığı ve “En hudut bozucu kurumsal terim yahut söz öbeği nedir?” diye soran bir anket düzenledi.
“SİNERJİ” BİRİNCİ SIRADA
Daily Mail’de yer alan habere nazaran, ankette 538 oyla, “işbirliği yoluyla artan etkinlik” manasına gelen “sinerji” sözü birinci sırada çıktı.
Listede yer alan ve çalışanların nefret ettiği öbür kurumsal kullanımlar da “şeffaflık”, “bunun olmasını sağla”, “yeni fikirlerle tanışmak” ve “ders alındı” oldu.
Çalışanların hem ofis ortamında hem telefon görüşmelerinde hem de e-postalarda görmekten hoşlanmadığı başka sözler ortasında ise, “proaktif”, “iletişimde kalmak” ve “kreatif düşünmek” yer aldı.