Tüketiciler ‘sorumlu marka’ talep ediyor

Aylin Rana Aydin – Tüketicilerin sürdürülebilirlik konusundaki farkındalıkları gün geçtikçe artıyor. Sürdürülebilir tüketim davranışları markaların iş modellerini de etkiliyor. Son periyotta marka bağımlılığı düşük tüketici kümeleri öne çıkarken, iklim maksatlarına yönelik sorumluluk almayan şirketlerin eser ve hizmetlerini almamayı tercih ediyorlar. Yapılan araştırmalara nazaran de tüketicilerin büyük bir kısmının salgın sürecinden ötürü global sıkıntılarla ilgili farkındalığı artarken, birebir vakitte toplumsal ve çevresel hususlarda da sorumlu davranmak istiyor. Tüketicilerin sürdürülebilir davranışları ortasında güç tasarruflu tahliller tercih etmek, besin ve su israfını önlemek, geri dönüşüm, tabiat dostu eser seçimi üzere mevzular öne çıkıyor.

Geri dönüşümlü

Sıfır karbon, sıcaklık artışını 1.5 derece ile sonlu tutma amacı, tüketicileri sorumlu tüketim davranışı sergilemeye itiyor. Sürdürülebilir ömür usulü benimsemeye çalışan tüketiciler, markaların bu meselelere tahlil ortağı olmasını istiyor. Tüketiciler markaların geri dönüşümde neler yaptığına dikkat ediyor. Örneğin, giysi dönüşümlü bir eser mü, eser üretilirken hangi süreçlerden geçmiş, etrafa nasıl bir tesiri olmuş, ürün ambalajı geri dönüşümlü mü, markalar bu bahiste ne tıp çalışmalar yapıyorlar? Tüketiciler bu mevzuya daha çok kıymet verirken, gereğince şeffaf olmadığını düşündükleri markaları kullanmamayı tercih ediyor. Tüm markaların sürdürülebilirlik alanında bir çalışması bulunuyor. Yeşil dönüşümü ve sürdürülebilirliği gündemine alan markalar çevre konusunda yaptıklarını, tedarikçi çalışmalarını, karbon nötr maksatlarını tüketiciyle paylaşıyor. Tüketiciler de markaların daha şeffaf olmasını bekliyor.

İklim hedefleri

Dünya Ekonomik Forumu (WEF) araştırmasına nazaran, tüketiciler şirketleri iklim konusunda sorumlu adım atmaya zorluyor. Şirketlerin bir eserle değil, marka olarak inanç kazanması gerektiği tabir ediliyor. Tüketiciler markanın iklim kriziyle gayrette samimi olduğunu görmek istiyor. Oliver Wyman Forum’un araştırmasına nazaran iklim maksatlarına bağlı tüketici kümesi, Kovid-19’a karşı atılan adımların iklim krizine karşı da birebir aciliyetle atılmasını bekliyor, iklimle ilgili sorumluluk almayan şirketlerin eser ve hizmetlerini almaktan kaçınıyor, iklim değişikliğiyle çaba ettiğini düşündükleri şirketlere yöneliyor.

 

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir